Pięcioletnie technikum – na podbudowie szkoły podstawowej, kończące się egzaminem maturalnym i egzaminami z kwalifikacji zawodowych:
HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie (klasa 3 , semestr 2)
HGT.06. Realizacja usług w recepcji (klasa 5, semestr 1)
Przedmioty ogólnokształcące kształcone w zakresie rozszerzonym: język angielski, geografia
Języki obce: język angielski (rozszerzony), język angielski zawodowy, język niemiecki
UMIEJĘTNOŚCI I ZADANIA ZAWODOWE
Kształcenie w zawodzie technik hotelarstwa przygotowuje absolwentów do wykonywania następujących zadań zawodowych związanych z obsługą obiektów noclegowych:
- organizacja pracy służby pięter i przygotowanie jednostki mieszkalnej do przyjęcia gości
- utrzymywanie czystości i porządku w obiekcie hotelarskim
- przygotowanie i podawania śniadań
- organizacja usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
- przygotowanie usług dodatkowych do sprzedaży i realizacji
- rezerwacja usług hotelarskich
- obsługa gości w recepcji
- sporządzanie dokumentacji hotelowej w dziale recepcji i housekeepingu
- sporządzanie dokumentacji związanej z rozliczaniem kosztów pobytu gości
- organizacja i obsługa imprez okolicznościowych i konferencji
- profesjonalna obsługa gościa hotelowego
- obsługa grup turystycznych w hotelu
- obsługa programów rezerwacyjnych
- przygotowanie materiałów promocyjnych
- prowadzenie zajęć animacyjnych w hotelu
- organizacja restauracji hotelowej i obsługa kelnerska
- świadczenie usług gastronomicznych i obsługa konsumenta
- udzielanie informacji turystycznej
- współpraca obiektów hotelarskich z biurami podróży
ZDOBYWANIE DOŚWIADCZENIA ZAWODOWEGO
Kierunek technik hotelarstwa kładzie nacisk na zdobycie praktycznego doświadczenia zawodowego, rozwój zawodowy i rozbudowanie CV absolwenta.
- Współpraca z Biurem Podróży RAINBOW – Animator czasu wolnego
Dzięki współpracy z Biurem Podróży Rainbow, uczniowie mogą skorzystać z profesjonalnego szkolenia na kursie animatora Rainbow oraz mają możliwość podjęcia pracy jako animator Rainbow, w okresie wakacyjnym. Uczniowie mogą pracować w hotelach, w krajach takich jak np. Grecja, Turcja, Hiszpania, Cypr.
Uczniowie zdobywają doświadczenie zawodowe podczas miesięcznych praktyk zawodowych w 3 i 4 klasie, w renomowanych hotelach w Wieliczce, Krakowie i okolicach.
- Praktyki zawodowe w Niemczech
W ramach projektu unijnego, co roku uczniowie klas hotelarskich mają możliwość wyjechania na płatne, miesięczne praktyki zawodowe do Niemiec, gdzie zdobywają doświadczenie zawodowe w obsłudze obiektów noclegowych za granicą.
W ramach projektu unijnego uczniowie mają możliwość odbycia płatnych, miesięcznych staży unijnych w renomowanych hotelach w Wieliczce, Krakowie i okolicach.
W ramach projektu CKZ II, uczniowie mogą wziąć udział w dodatkowych, bezpłatnych kursach branżowych, które zwiększają szanse absolwentów na rynku pracy: Animator czasu wolnego, Rezydent biura podróży w hotelu, Wychowawca kolonijny, Profesjonalna obsługa klienta w turystyce i hotelarstwie, Nowoczesne technologie w turystyce i hotelarstwie, Obsługa recepcji.
WYCIECZKI SZKOLENIOWE I ZAWODOWE
Wycieczki zawodowe / szkoleniowe/ zagraniczne jako praktyczne zdobywanie umiejętności
Dzięki wycieczkom zawodowym do różnych hoteli oraz na lotnisko, uczniowie w praktyce zapoznają się z organizacją pracy w obiekcie hotelarskim: sztuką obsługi gościa indywidualnego i sprzedaży usług dodatkowych, obsługą grup turystycznych i przepisami podróżniczymi.
- Wycieczki szkoleniowe / zagraniczne
Szkoleniowe wycieczki zagraniczne: Praga, Wiedeń, Budapeszt oraz wyjazdy na Targi Turystyczne w Berlinie umożliwiają uczniom zdobywanie praktycznego doświadczenia w dziedzinie organizacji obiektów hotelarskich w kraju i za granicą oraz opieki nad grupą w hotelu.
NOWOCZESNA PRACOWNIA HOTELARSKA I HOTELARSKO – INFORMATYCZNA
Zajęcia odbywają się w nowoczesnej pracowni hotelarskiej gdzie znajduje się recepcja hotelowa oraz w pełni wyposażona jednostka mieszkalna z łazienką. Podczas zajęć praktycznych w pracowni prowadzone są symulacje sytuacji w hotelu: obsługa gości na recepcji, praca służby pięter, obsługa gości w systemach rezerwacji, obsługa konferencji i turysty biznesowego. Dzięki różnym układom sali, uczniowie nabywają umiejętność pracy zespołowej i projektowej.
Wyposażenie pracowni hotelarskiej obejmuje:
- profesjonalne stanowisko recepcji, klucznicę, stanowiska komputerowe na recepcji z systemem rezerwacji
- w pełni wyposażona jednostka mieszkalna z węzłem higieniczno – sanitarym
- tablica interaktywna, urządzenie wielofunkcyjne (skaner, drukarka, ksero)
- zestawy galanterii hotelowej i akcesoriów
- pomoce do prowadzenia profesjonalnych animacji w hotelu
- indywidualne stanowiska komputerowe z zestawami słuchawkowymi
- programy rezerwacyjne do obsługi klienta w turystyce i hotelarstwie
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA / KARIERA ABSOLWENTA
Kierunek technik organizacji turystyki daje szerokie możliwości zatrudnienia w kraju i za granicą w różnych gałęziach przemysłu turystycznego:
- obiekty noclegowe w kraju i za granicą: hotele, motele, hostele, ośrodki wypoczynkowe, pensjonaty, zajazdy, schroniska
- ruchoma baza noclegowa: promy, statki wycieczkowe
- uzdrowiska, ośrodki SPA & Wellness
- rezydent biura podróży za granicą
- restauracje i firmy cateringowe
- punkty informacji turystycznej
- animator czasu wolnego
- ośrodki sportowo-rekreacyjne, agroturystyka
- biura podróży i agencje turystyczne
- biura organizatorów kongresów i konferencji
- terminale lotnicze, kolejowe, promowe
- personel linii lotniczych i statków wycieczkowych
- organy administracji samorządowej zajmujące się usługami hotelarskimi
- własna działalność gospodarcza w zakresie świadczenia usług hotelarskich w Polsce i na terenie całej Unii Europejskiej
Absolwent może kontynuować naukę na wyższych uczelniach takich jak: Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny, Uniwersytet Ekonomiczny |
















 |