• Powrót ANIMATORÓW RAINBOW z destynacji zagranicznych

    Uczniowie klas turystycznych, którzy zdobywali doświadczenie zawodowe w RAINBOW pracując jako animator, animator hoteli VIP oraz asystent rezydenta, powrócili z destynacji zagranicznych z końcem września. Nasi uczniowie stworzyli mocny zespół nazwany w Rainbow „TEAM WIELICKI”.  

    Dziewięcioro uczniów pracowało w hotelach 4 i 5-gwiazdkowych za granicą, prowadząc zajęcia animacyjne lub wspomagając rezydentów w opiece nad turystami. Oprócz pracy był tez czas na wypoczynek i zwiedzanie. Wszyscy wrócili zadowoleni, z nowymi doświadczeniami w swoim zawodzie i chętni do pracy w przyszłym sezonie z Rainbow.

    Kinga Golec, 3T – Grecja, Rodos (1. sezon)
    Piotr Kania, 4T – Grecja, Kreta (2. sezon)
    Wiktoria Stanclik, 4T – Grecja, Kreta (2. sezon)
    Aleksander Kasprzyk, 4T – Hiszpania, Costa Almeria, (2. sezon)
    Julia Świąder, 5T – Turcja, Riviera Turecka (3. sezon)
    Barbara Kiszka, 5T – Grecja, Korfu (2. sezon)
    Michał Grela, 5T/absolwent – Chorwacja, Split – Asystent Rezydenta (4. sezon)
    Agnieszka Kotarba, 5T/absolwentka – Grecja, Zakhyntos (3.sezon)
    Dagmara Górka, 4TG/ absolwentka – Cypr, Larnaka – absolwentka 2023 (4. sezon)

    Biuro Podróży RAINBOW zapewniło uczniom bezpłatny przelot samolotem w obie strony, zakwaterowanie i całodzienne wyżywienie. Oprócz tego, młodzi animatorzy i asystenci rezydenta otrzymują wynagrodzenie za swoją pracę w sezonie letnim. Mogą też oni korzystać bezpłatnie z wycieczek fakultatywnych organizowanych przez biuro.

    Dzięki współpracy z Biurem Podróży Rainbow, uczniowie Technikum Turystycznego mają szansę zdobyć doświadczenie zawodowe w wybranym przez siebie kierunku, sprawdzić się w pracy w turystyce oraz zwiedzić obce kraje i poznać ich kulturę.

    Zapraszamy do galerii.

  • Zwolnieni z teorii


    27 września 2024 roku w naszej szkole odbyło się spotkanie z przedstawicielem Fundacji „Zwolnieni z Teorii”. Klasy drugie i trzecie miały okazję usłyszeć o tym ciekawym projekcje, jego założeniach i korzyściach wynikających z udziału w praktycznej Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii.

    Maciek, reprezentujący Fundację zachęcał do realizacji własnych projektów społecznych w ramach specjalnie przygotowanej do tego platformy. Osoby realizujące projekt rozwijają swoje kompetencje , takie jak: empatia, kreatywność, umiejętności organizacyjne, zarządzanie czasem, praca zespołowa.

    Każdy, kto ukończy projekt zostaje finalistą i otrzymuje międzynarodowy certyfikat zarządzania projektami.

    Dziękujemy za ciekawe spotkanie😊

    Małgorzata Zielińska

  • Piloci i rezydenci z klas turystycznych po sezonie w Chorwacji.

    Dzięki współpracy z biurem podróży Test Tour, uczniowie klas turystycznych oraz absolwenci, mają okazję stawiać pierwsze kroki w zawodzie pilota i rezydenta w Chorwacji. Już podczas nauki w technikum turystycznym, uczniowie klas 4T i 5T zaczynają pierwsze staże wakacyjne w tych zawodach, pod okiem doświadczonych pilotów/rezydentów. Potem już jako absolwenci, uczniowie pracują samodzielnie na poznanych wcześniej destynacjach, od połowy czerwca do połowy września.

    W sezonie letnim 2024 w Chorwacji, przebywały nasze uczennice klasy 5T: Samanta Rusin i Anna Niepsuj oraz absolwenci klasy turystycznej Michał Morawski i Bartosz Jaglarz. Pracowali oni w różnych regionach Chorwacji takich jak: Vodice, Split, Riwiera Makarska, wyspy: Hvar, Korcula, Vis.

    Do zadań pilota / rezydenta należy m.in. opieka nad turystami podczas podróży, stały kontakt z biurem w celu  rozwiązania bieżących problemów, zakwaterowanie i wykwaterowywanie turystów w hotelu, organizacja czasu wolnego i wycieczek fakultatywnych.  Oprócz pracy, pilotaż czy rezydentura jest też świetną okazją do zwiedzenia ciekawych krajów, zawarcia nowych znajomości i zdobycia cennego doświadczenia zawodowego.

    Zapraszamy do galerii.

    Poniżej opis doświadczenia z pracy rezydenta jednej z uczestniczek:

    Samanta Rusin:

    „Praca jako rezydent w pensjonacie Bonaca w Vodice, Srima to świetne doświadczenie. Vodice to piękne, nadmorskie miasteczko, które przyciąga turystów szukających relaksu i fajnej atmosfery, a Bonaca jest miejscem, gdzie naprawdę można się poczuć jak w domu. 

    W pierwszy dzień zorganizowałam spotkanie informacyjne opowiadając turystom o istotnych informacjach o pensjonacie, o ewentualnych wycieczkach jakie mogę im zaproponować oraz o tym, co mogą znaleźć w pobliżu. 

    Codziennie dbałam o to by jak najbardziej zorganizować mojej grupie czas. Niektórzy wybrali się do Szybenika, jest to miasto znajdujące się ok 15 km od pensjonatu gdzie miło można spędzić czas przechadzając się po uliczkach z typowym dla Chorwacji stylem. 

    Większość wybrała się jednak na wyspę Prvić, jest to mała urocza wyspa znajdująca się naprzeciwko Srimy. Aby się tam dostać przepływamy tzw. Taxi Boat czyli wodną taksówką. Stare miasteczko na wyspie jest bardzo urokliwe, ma zachowany stary chorwacki styl gdzie śmiało można powiedzieć że czas stanął w miejscu. 

    Bonaca to miejsce z rodzinną, ciepłą atmosferą, więc praca tam to czysta przyjemność. Piękne widoki, bliskość morza i życzliwi ludzie sprawiają, że pobyt w Vodice to coś więcej niż tylko praca – to świetna przygoda, którą długo się wspomina.”

  • AKCJA KRWIODAWSTWA 27 WRZEŚNIA 2024 (PIĄTEK)

    Klub Honorowych Dawców Krwi PCK działający przy Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Wieliczce informuje, iż 27 września br. odbyła się 37 akcja honorowego krwiodawstwa. Podczas tej akcji zarejestrowano 24 dawców, a 20 oddało krew dzięki czemu uzyskano 9,000 ml krwi pełnej.

     

    Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa

    serdecznie dziękuje honorowym dawcom.

    GALERIA

                 

  • Sukces naszego ucznia w prestiżowym konkursie „Zobaczyć Matematykę”

    Z dumą informujemy, że nasz uczeń technikum informatycznego (klasa 3K), Mikołaj Cieśla, zdobył wyróżnienie w XVI edycji ogólnopolskiego konkursu „Zobaczyć Matematykę”, organizowanego przez Akademię Górniczo-Hutniczą w Krakowie. Konkurs ten skierowany jest do uczniów szkół ponadpodstawowych i ma na celu popularyzację matematyki poprzez nowoczesne metody komputerowe i twórcze podejście do zagadnień matematycznych.

    Mikołaj przygotował pracę zatytułowaną „Stellacje dwudziestościanu foremnego”, w której wykorzystał oprogramowanie GeoGebra do przedstawienia matematycznej konstrukcji stellacji – złożonej transformacji jednego z platońskich wielościanów. Jego projekt wyróżnił się oryginalnością oraz estetyką wizualną, pokazując, jak matematyka łączy się ze sztuką.

    Opiekunem pracy i mentorem Mikołaja był wieloletni nauczyciel naszej szkoły pan dr Bronisław Pabich. 

    Uroczystość wręczenia nagród odbyła się 7 września 2024 roku w siedzibie Akademii Górniczo-Hutniczej, w sali 2.11 na Wydziale Matematyki Stosowanej. Podczas ceremonii laureatom i finalistom osobiście pogratulowano ich osiągnięć.

    Gratulujemy Mikołajowi wspaniałego sukcesu i życzymy kolejnych owocnych osiągnięć na drodze naukowej. Dziękujemy również nauczycielom za wsparcie w przygotowaniach i rozwijaniu talentów naszych uczniów.

    Źródło: https://www.zobaczycmatematyke.agh.edu.pl/

  • Zebranie z Rodzicami w dn. 11.09.2024

    Harmonogram zebrań z Rodzicami 11 września 2024 r. (środa)  Budynek Kampusu Wielickiego

    Komunikat w wersji PDF: KOMUNIKAT

    Godz. 16.30 – spotkanie Dyrektora z rodzicami uczniów klas pierwszych (klasy: 1E,1G,1H,1K,1R,1T,1s,1w) na auli głównej Kampusu .

    Po zakończeniu spotkania na auli rodzice udają się do wyznaczonych poniżej sal:

    KLASA WYCHOWAWCA SALA
    1E Sajdak Kinga A319
    1G Krzeszowska-Rosiek Teresa A211
    1H Szczepański Bartosz B219
    1K Grzesiński Mariusz B215
    1R Jakubiak Agata A306
    1T Sobula Marzena A219
    1s Słowiak Katarzyna A317
    1w Opałka Anna A107

    Godz. 17.00 – spotkania Wychowawców klas drugich i trzecich z rodzicami bezpośrednio w salach lekcyjnych wg podanego harmonogramu:

    KLASA WYCHOWAWCA SALA GODZINA
    2E Zadęcka Anna A210 17.00
    2G Nosal Monika A212 17.00
    2H Czekirda Robert A214 17.00
    2K Janus Agnieszka A215 17.00
    2R Kostecka Ewa A311 17.00
    2T Kopacz Anna A219 17.00
    2s Ziółkowska Katarzyna A217 17.00
    2w Klimczyk Piotr A317 17.00
       

    Godz. 18.00 – spotkania Wychowawców klas czwartych z rodzicami bezpośrednio w salach lekcyjnych wg podanego harmonogramu:

    KLASA WYCHOWAWCA SALA GODZINA
    3A Kowalczyk Sara B219 17.00
    3E Janus Iwona A306 17.00
    3G Greczkowska Katarzyna B217 17.00
    3K Ziarko Elżbieta B215 17.00
    3R Michniak Izabela A313 17.00
    3T Tańcula Dariusz A319 17.00
    3ET Major Joanna A208 17.00
    3s Duda-Piecuch Monika A209 17.00
    3w Burmer Michał A211 17.00

     

    Klasa Wychowawca Sala GODZINA
    4A Prajsnar Grzegorz A212 18.00
    4E Zych Marta A311 18.00
    4G Czekirda Monika A214 18.00
    4K Gawlik Leszek A215 18.00
    4R Plata Renata A314 18.00
    4T Słowiak Jarosław zebranie przeniesione na inny termin!!!

    Godz. 18.00 – spotkanie Dyrektora z rodzicami uczniów klas piątych na auli głównej Kampusu . Po zakończeniu spotkania na auli (ok. 19.00) rodzice udają się do wyznaczonych poniżej sal:

    Klasa Wychowawca Sala
    5A Suder Agnieszka A208
    5E Stawiarz Katarzyna A217
    5G Juras Jarosław A209
    5K Fluda Szymon B227
    5R Mazgaj Lucyna A307
    5T Pietrzak Agnieszka A210

     

  • Kiermasz używanych podręczników

     

    Regulamin kiermaszu używanych podręczników 

    Zgodnie z Ustawą z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, art.22b szkoła podejmuje działania organizacyjne umożliwiające obrót podręcznikami na terenie placówki. 

     

    1. W okresie od 03.09.2024 do 20.09.2024 biblioteka będzie organizować kiermasz używanych podręczników. 
    2. Używany podręcznik może odsprzedać każdy uczeń naszej szkoły. 
    3. W każdym podręczniku przeznaczonym do sprzedaży należy wpisać ołówkiem następujące dane: imię i nazwisko ucznia, klasę do której uczęszcza oraz cenę. 
    4. Sprzedaż podręczników odbywa się w bibliotece od 3.09 do 20.09.2024r. 
    5. Podręczniki muszą być dostarczone do biblioteki do 06.09.2024r. 
    6. Zainteresowani odsprzedażą swoich podręczników dostarczają je w wyznaczonym terminie z dołączoną listą wraz z cenami. 
    7. Podręczniki przeznaczone do sprzedaży wyceniają uczniowie. Przy wycenie należy wziąć pod uwagę stan książki. Zbyt wysoka cena może spowodować, że książka nie znajdzie nabywcy. 
    8. Przyjmowane będą wyłącznie podręczniki obowiązujące w naszej szkole w bieżącym roku szkolnym. 
    9. Jeżeli książki nie znajdą nabywcy na kiermaszu, właściciel może przekazać je do biblioteki szkolnej.  
    10. Wydawane środków za sprzedane podręczniki będzie się odbywać w każdy piątek (6, 13, 20 września) w trakcie trwania kiermaszu.  
    11. Biblioteka zastrzega sobie prawo do zmiany zbyt wysokich cen.  
    12. Biblioteka nie pośredniczy w ewentualnych reklamacjach. 
    13. Biblioteka nie pobiera prowizji za sprzedane podręczniki. 
    14. Wszelkich informacji na temat kiermaszu udziela biblioteka szkolna.  
  • UROCZYSTE ROZPOCZĘCIE  ROKU SZKOLNEGO 2024/2025

    Klasy drugie i trzecie:

    Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego rozpocznie się na auli głównej Kampusu

    o godz. 10.00

    klasy: 2E,2G,2H,2K,2R,2T,2s,2w

    klasy: 3A,3E,3ET,3G,3K,3R,3T,3s,3w

    Po spotkaniu na auli głównej uczniowie przechodzą do klas z wychowawcami według podanego wykazu:

    Klasa Nr sali
    2E A210
    2G A215
    2H B219
    2K A208
    2R A311
    2T A219
    2s A211
    2w A107
    3A A317
    3E A306
    3ET A217
    3G B217
    3K B215
    3R A313
    3T A319
    3s A212
    3w A214

     

    Klasy pierwsze:

    Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego rozpocznie się na auli głównej Kampusu  o godz. 11.00

    klasy: 1E,1G,1H,1K,1R,1T,1s,1w

    Po spotkaniu na auli głównej uczniowie przechodzą do klas z wychowawcami według podanego wykazu:

    Klasa Nr sali
    1E A319
    1G A211
    1H B219
    1K B215
    1R A306
    1T A219
    1s A212
    1w A107

     

    Klasy czwarte i piąte:

    Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego rozpocznie się na auli głównej Kampusu  o godz. 12.00

    klasy: 4A,4E,4G,4K,4R,4T

    klasy: 5A,5E,5G,5K,5R,5T

    Po spotkaniu na auli głównej uczniowie przechodzą do klas z wychowawcami według podanego wykazu:

    Klasa Nr sali
    4A A210
    4E A311
    4G B217
    4K B231
    4R A316
    4T A317
    5A A208
    5E A217
    5G A209
    5K B227
    5R A307
    5T A214

     

  • Komunikat – DNIA 05.08.2024 SEKRETARIAT SZKOŁY BĘDZIE NIECZYNNY.

    DNIA 05.08.2024 SEKRETARIAT SZKOŁY BĘDZIE NIECZYNNY.

     

    ZA UTRUDNIENIA PRZEPRASZAMY 🙂

  • Rekrutacja UZUPEŁNIAJĄCA

    Rekrutacja UZUPEŁNIAJĄCA TYLKO
    do technikum w  zawodach:

    • technik hotelarstwa,
    • technik żywienia i usług gastronomicznych,
    • technik ekonomista,
    • technik rachunkowości.

    Składanie podań, kopii świadectw i wyników egzaminu ósmoklasisty:
    do  24 lipca w godz. 9-13 w sekretariacie szkoły.

    Terminarz rekrutacji uzupełniającej: pobierz

    BRAK WOLNYCH MIEJSC:

    • Szkoła Branżowa I Stopnia,
    • Technikum w zawodach: technik informatyk, technik organizacji turystyki.

    Rekrutacja  uzupełniająca do:
    Technikum w zawodzie Technik Informatyk oraz Szkoły Branżowej I Stopnia realizowana jest w Zespole Szkół w Gdowie  (Gdów 405, tel. 12 451 44 58) – zsgdow.edu.pl, której organem prowadzącym jest również Powiat Wielicki.