• Zebrania z Rodzicami klas maturalnych, dyżury dla Rodziców w dn. 16.04.2024

    Zebrania z Rodzicami uczniów klas maturalnych: 16 kwietnia 2024 r. (wtorek) – oceny proponowane

    Od godz. 16.30 – 17.00 odbędą się spotkania z rodzicami uczniów klas V z wychowawcami w wyznaczonych poniżej salach:

    Klasa Wychowawca Sala Godzina
    5A Lis Edyta A214 16:30
    5E Zielińska Małgorzata A107 16:30
    5R Jakubiak Agata A306 16:30
    5T Sobula Marzena A211 16:30
    5K Grzesiński Mariusz B227 16:30
    5G Krzeszowska-Rosiek Teresa A216 16:30

    Pełna treść KOMUNIKATU

    Dodatkowe spotkanie z rodzicami uczniów dla klasy 1T z wychowawcą:

    KLASA WYCHOWAWCA SALA GODZINA
    1T Kopacz Anna B219 16:30

    Od godz. 17.00-18.30 – dyżury nauczycieli poszczególnych przedmiotów (konsultacje dla rodziców WSZYSTKICH KLAS) – wykaz sal:

    SALA

     

    Nauczyciel Przedmiot
    A108 mgr Elżbieta Bruzda

     

    Edukacja dla bezpieczeństwa
    A208 mgr Beata Chla

    mgr Iwona Brzęk

    mgr Lidia Dziadur

    mgr Aneta Idzi

    mgr Małgorzata Roehlich

    mgr Alicja Modzelewska

     

    J. angielski

    A209 Ks. Mateusz Rys

    Danuta Ubik-katecheta

    Mateusz Mazurek-katecheta

    Krzysztof Januszkiewicz-katecheta

    Religia
    A210 mgr Monika Czekirda

    mgr Teresa Krzeszowska-Rosiek

    mgr Monika Nosal

    mgr Jolanta Powroźnik

    Przedmioty gastronomiczne
    A212 mgr Robert Czekirda

    mgr Jarosław Juras

    mgr Dorota Kaim

    mgr Piotr Klimczyk

    mgr Agnieszka Krawczyk

    mgr Magdalena Stępska

    mgr Bartosz Szczepański

    mgr Katarzyna Ziółkowska

     

     

    W-F

    A214 mgr Olga Dudek

    mgr Magdalena Janowska

    mgr Anna Kopacz

    mgr Marzena Sobula

    mgr Ewa Leśniak

    J. niemiecki

     

     

    A215 mgr  Beata Janczura-Karcz

    mgr Agnieszka Mądrzyńska

    mgr Monika Paklikowska

    mgr Edyta Lis

    mgr Anna Opałka

    mgr Barbara Kowalska

     

    J. polski

    A217 mgr Anna Flanek

    mgr Anna Zadęcka

    mgr Agnieszka Suder

     

    Matematyka
    A219 mgr Paweł Dziura

    mgr Tomasz Gąsienica

    mgr Mariusz Kowalski

    mgr Filip Mamczur

    mgr Magdalena Dumańska

    mgr Iwona Windak

     

    J. angielski

    A306A307 mgr Agata Jakubiak

    mgr Lucyna Mazgaj

    mgr Renata Plata

    mgr Jolanta Śmiałek

    mgr Małgorzata Zielińska

     

    Przedmioty ekonomiczne

    A308 mgr Anna Szczucińska

    mgr Mariusz Rybczak

    Przedmioty

    turystyczne

    A309 mgr Monika Duda-Piecuch

    mgr Sara Kowalczyk

    mgr Iwona Michalska

    mgr Małgorzata Ślimak

    Przedmioty hotelarskie 
    A311 mgr Ewa Kostecka

    mgr Iwona Janus

    mgr Izabela Michniak

    mgr Żaneta Konopka

    mgr Barbara Skowronek

    mgr Marta Zych

     

    Przedmioty ekonomiczne

    A313 mgr Krzysztof Grochal

    mgr Anna Ziętara-Fluda

    Fizyka/Informatyka
    A317 mgr Grzegorz Prajsnar

    mgr Jarosław Słowiak

    mgr Katarzyna Słowiak

     

    Geografia

    A319 mgr Iwona Białek

    mgr Michał Burmer

    mgr Dariusz Tańcula

    mgr Kinga Sajdak

    Historia

    WOS

    B215 mgr Elżbieta Ziarko

    mgr Joanna Major

    mgr Magdalena Myśliwiec-Mazurek

    Matematyka
    B217 mgr Katarzyna Greczkowska

    mgr Agnieszka Pietrzak

    Biologia/Chemia
    B227

    B231

    mgr Szymon Fluda (nb)

    mgr Mariusz Grzesiński

    mgr Leszek Gawlik

    mgr Agnieszka Janus

    mgr Piotr Okarmus

    mgr Janusz Niewielski

     

    Przedmioty informatyczne

    Pełna treść KOMUNIKATU

  • Dzień Otwarty – 23 kwietnia 2024 (wtorek) – ZAPRASZAMY! :)

    Dzień Otwarty – 23 kwietnia 2024 (wtorek) – ZAPRASZAMY! 🙂

  • Konkurs Turbolandeskunde – Die Schweiz

    15 marca odbył się szkolny etap Ogólnopolskiego Konkursu Turbolandeskunde –
    Die Schweiz, którego organizatorem jest Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Języka
    Niemieckiego. O miejsce w etapie rejonowym walczyło dwudziestu siedmiu uczniów.
    Najlepsza trójka: Oliwia Babraj, Oliwia Bruzda, Martyna Dziedzic będzie reprezentować naszą
    szkołę w rozgrywkach wojewódzkich. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
     
    Nauczyciele języka niemieckiego
     
  • Upowszechnianie projektu Erasmus+ Bullying Out Of School Today (akcja KA 220)

    W ubiegły czwartek w Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego odbyło się spotkanie upowszechniające realizowany w latach 2021-2024 projekt Erasmus+ Bullying Out Of School Today (akcja KA 220), którego koordynatorką była nauczycielka języka angielskiego i angielskiego zawodowego Beata Chla. W wydarzeniu brali udział nauczyciele zaangażowani w działania projektowe – Iwona Windak, Iwona Brzęk, Agata Jakubiak, Tomasz Gąsienica, Dyrektor PCKZiU Maciej Filiciak, uczniowie Technikum oraz zaproszeni goście: Wicestarosta Powiatu Wielickiego Henryk Gawor, Dyrektor Liceum Ogólnokształcącego w Wieliczce Monika Szypuła, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 w Wieliczce Lucjan Rówiński, Dyrektor Zespołu Szkół im. Brata Alojzego Kosiby Bożena Prochwicz, Prezes Spółki Powiatowy Park Rozwoju Robert Gabryś, Pani Małgorzata Okońska-Kulik i Pani Małgorzata Chamielec z Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego Franciszkanów w Wieliczce oraz Pan Marcin Koczara ze Szkoły Podstawowej w Biskupicach. Nauczyciele zaangażowani w poszczególne wyjazdy z młodzieżą (mobilności) przypomnieli ich przebieg, najważniejsze wydarzenia, opowiedzieli o swoich wrażeniach i obserwacji uczniowskich postępów. Przypomnijmy, że cały projekt rozpoczęła mobilność w Wieliczce, a jej tytułem przewodnim było „Let’s know bullying”/”Poznajmy problem przemocy” (3.10.2022-07.10.22).
    Kolejna była szkoła włoska IISS Marie Curie w Giulianova (21.11-25.11.2022) a tytuł spotkania to „Let’s talk about bullying”/”Porozmawiajmy na temat przemocy”. „Let’s listen to different voices”/”Wysłuchajmy różnych głosów”, to z kolei hasło przewodnie spotkania we francuskim Lycee Jules Ferry w Montpellier (27.03-31.03.2023) a „Let’s prevent bullying”/”Zapobiegajmy przemocy” było motywem mobilności w European School w Tallinie, w Estonii (25.09-29.09.2023). Na Cyprze, w Technical and vocational school of education and training w Larnace, młodzież rozmawiała o „Bullying and immigration”/”Przemocy i emigracji” ( 6.11.-10.11.2023), by w ostatnim miejscu IES Castelar w Badajoz w Hiszpanii (18.03-22.03.2024) skupić się na przemocy w sieci – „Let’s fight cyberbullying”/”Zwalczajmy cyberprzemoc”.
    Celami zakończonego projektu było podniesienie świadomości uczniów i nauczycieli na temat przyczyn i skutków przemocy i dyskryminacji, jakiej często młodzież doświadcza w swoim otoczeniu oraz określenie wspólnych strategii zwalczania tych problemów. Zwracano również uwagę na promowanie szacunku i tolerancji, na integrowanie uczniów ze środowisk defaworyzowanych, zachęcano do wyrażania siebie, do kreatywności, rozwijania umiejętności komunikacyjnych, organizacyjnych i koordynacyjnych. Dzięki praktycznym warsztatom młodzież uczyła się, jak radzić sobie w sytuacjach zagrożenia i trudnych położeniach, jak z biernego obserwatora aktu przemocy stać się pozytywnie zaangażowanym uczestnikiem, jakich bezpiecznych narzędzi używać do rozładowania napięcia emocjonalnego, jak tworzyć w szkołach i środowiskach młodzieżowych przyjazną atmosferę.
    Zajęcia tematyczne, w których uczestniczyli młodzi ludzie to m.in. warsztaty z psychologiem i koła dyskusyjne (Polska), warsztaty poświęcone zjawisku body shaming (Włochy), zajęcia teatralne i cyrkowe oraz teatr emocji przygotowany przez niepełnosprawnych aktorów (Francja), spotkanie z imigrantami z Somalii i krajów arabskich (Cypr), kurs online dotyczący walki z cyberprzemocą (Hiszpania). Szczególnie interesujące są doświadczenia jakie przywieźli ze sobą uczestnicy mobilności w Estonii, kraj ten bowiem systemowo wdrożył w szkołach bardzo skuteczny program
    antyprzemocowy KiVa, opracowany przez naukowców z Uniwersytetu w Turku a finansowany ze środków fińskiego Ministerstwa Edukacji i Kultury, dzięki któremu zastraszanie zniknęło w 80% zarejestrowanych w programie szkół. Konkretnymi produktami projektu, które będą służyć w przyszłości są m.in. stworzona przez uczniów aplikacja na telefon Gdzie zwrócić się o pomoc psychologiczną we wszystkich sześciu językach narodowych a także opracowany przez polskich i cypryjskich partnerów kurs B.O.O.S.T. Understanding Bullying: Identify, Understand and Respond, który całościowo podsumowuje wiedzę na temat nękania i prześladowania oraz podaje konkretne propozycje rozwiązań problemu. Ważnym momentem czwartkowego spotkania była też prezentacja filmów, w których młodzież biorąca udział w projekcie dzieliła się swoimi wrażeniami. Młodzi ludzie niejednokrotnie przyznawali, że udział w wymianie był najlepszym doświadczeniem, jakie przeżyli podczas nauki w szkole średniej, że stali się odważniejsi, bardziej samodzielni, bardziej otwarci, że nawiązali znajomości, które przetrwały próbę czasu i odległości, że brali udział w niezwykłych wydarzeniach kulturalnych i zobaczyli najpiękniejsze miejsca w Europie. Z tych ostatnich przywołać należy Rzym i abruzyjskie miasto L’Aquila, Kurion – kompleks archeologiczny w południowej części Cypru, Nikozję – cypryjską stolicę, miasto starożytnych klasztorów Ayia Napy, prawosławny klasztor Krzyża Świętego we wsi Omodos, francuskie miasto Sete, estoński Talin i Dorpat. Trudno nie wspomnieć o korzyściach językowych: językiem projektu był angielski i rozwój umiejętności komunikacyjnych był jedną z najważniejszych zaobserwowanych korzyści, o której wspominali również biorący udział w wymianach nauczyciele-opiekunowie.

  • Międzyszkolny konkurs matematyczno-ekonomiczny

    19 marca 2024 roku w naszej szkole odbył się finał międzyszkolnego Konkursu Matematyczno-Ekonomicznego dla uczniów szkół podstawowych.
    W finale konkursu wzięło udział 40 uczniów z dziesięciu szkół podstawowych (SP nr 1 w Wieliczce, SP nr 4 w Wieliczce, SP w Grajowie, SP w Sygneczowie, SP w Sierczy, SP w Gorzkowie, SP w Janowicach, SP w Koźmicach Wielkich, SP w Żegocinie i SP w Golkowicach) .
    W pierwszej części spotkania uczniowie zmagali się z zadaniami konkursowymi, w trakcie oczekiwania na wyniki brali udział w zabawach animacyjnych oraz wysłuchali wykładu pt. ,,Matematyka i ekonomia; razem czy osobno?

    Wszystkim laureatom i finalistom konkursu gratulujemy! Zapraszamy do udziału w konkursie organizowanym przez PCKZiU w przyszłym roku.

     
    Zdjęcia w GALERII
  • Global Money Week 2024

    W dniach 18 – 24 marca 2024 nasza szkoła  uczestniczyła w międzynarodowej  akcji Global Money
    Week 2024 (GMW) – Światowy Tydzień Pieniądza.
    Jest to międzynarodowa kampania z zakresu edukacji finansowej. Organizatorem kampanii GMW
    jest Międzynarodowa Sieć ds. Edukacji Finansowej działająca przy Organizacji Współpracy
    Gospodarczej i Rozwoju – OECD/INFE. Urząd Komisji Nadzoru Finansowego pełni rolę
    koordynatora kampanii GMW na gruncie krajowym. Koordynacja GMW odbywa się w ramach
    projektu edukacyjnego Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR.

    Hasło przewodnie tegorocznej edycji GMW 2024 to: Zabezpiecz swoje pieniądze i swoją
    przyszłość – Protect your money, secure your future.

    Uczniowie klas drugich Technikum, w ramach lekcji przedsiębiorczości, realizowali tematy związane
    z podejmowaniem racjonalnych decyzji finansowych i bezpiecznym gospodarowaniem pieniędzmi
    korzystając z publikacji edukacyjnych i materiałów przygotowanych przez UKNF. Chętni uczniowie
    pisali prace na temat inwestowania, przygotowywali prezentacje na temat potencjalnych zagrożeń
    takich jak phishing, money muling, kradzież tożsamości; przygotowywali rebusy, krzyżówki i
    wykonywali oryginalne skarbonki. Niektóre klasy w ramach lekcji wysłuchały ciekawych
    webinariów organizowanych przez UKNF:
    „Zrozumieć ofertę banku”
    „Spirala zadłużenia – jak w nią nie wpaść”
    „Twój klik ma znaczenie, czyli jak się nie dać oskubać hakerom?”

  • Wielkanocna zbiórka żywności

  • Polsko-Włoska Wymiana Młodzieży ze Szkołą IIS Papareschi w Rzymie

    W dniach 3.03-9.03.2024 w Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego gościła 10-osobowa grupa uczniów ze szkoły IIS Papareschi w Rzymie, wraz z opiekunem – nauczycielką języka angielskiego. W pierwszym dniu pobytu włoscy goście przedstawili multimedialną prezentację swojego miasta, a polscy gospodarze video o szkole i slajdy o atrakcjach Wieliczki i Krakowa a w kolejnych dniach, wspólnie z polskimi rówieśnikami – uczniami wielickiego Technikum, uczestniczyli w ćwiczeniach przełamujących lody (ice-breaking activities) oraz w lekcji języka angielskiego, zwiedzali Kopalnię Soli w Wieliczce, obóz Auschwitz-Birkenau, a także Kraków (Muzeum Obwarzanka i multisensoryczną wystawę prac Vincenta van Gogha), brali również udział w grze miejskiej (Treasure Hunt) w Krakowie. Włoska młodzież mieszkała w polskich rodzinach, czego skutkiem były nowe, niezwykłe doświadczenia kulturowe obu stron i nowe przyjaźnie. Jesienią tego roku uczniowie Technikum będą mieli okazję złożyć rewizytę swoim rzymskim rówieśnikom. Organizatorem wymiany była nauczycielka języka angielskiego Beata Chla a współpracowali z nią angliści: Iwona Brzęk, Iwona Windak i Tomasz Gąsienica.

  • Szkolenie w Turcji dla klas turystycznych: Animator RAINBOW

    Uczniowie klasy turystycznej 2T powrócili ze szkolenia animatorów w Turcji, które zakończyło sesję zimową szkoleń 10 marca 2024. Tygodniowe szkolenie na Animatora Czasu Wolnego dla naszych uczniów, zostało zorganizowane i opłacone przez Biuro Podróży Rainbow. W szkoleniu uczestniczyli: Kinga Golec, Wiktoria Grodowska, Justyna Marek.

    Szkolenie na destynacji zagranicznej odbyło się w w 5-gwiazdkowym resorcie Side Star Resort Hotel w Turcji, gdzie uczniowie mieli zapewniony transport, zakwaterowanie, wyżywienie All Inclusive oraz profesjonalne zajęcia prowadzone przez trenerów Akademii Rainbow. Tydzień szkoleniowy zakończył się egzaminami dla przyszłych animatorów. Przed kolejnymi uczniami pozostała jeszcze sesja wiosenna szkoleń w kwietniu. Szkolenie na destynacji zagranicznej jest ostatnim etapem rekrutacji na Animatora Czasu Wolnego w sezonie letnim 2024. Po zakończeniu wszystkich szkoleń uczniowie otrzymują propozycje pracy w krajach takich jak: Grecja, Cypr, Włochy, Bułgaria, Chorwacja czy Hiszpania.

    Czekamy na wyniki rekrutacji i życzymy powodzenia.

  • XIX edycja Olimpiady Przedsiębiorczości

    Dnia 7 marca 2024, na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, odbyły się okręgowe
    eliminacje XIX edycji Olimpiady Przedsiębiorczości.
    Hasło przewodnie tegorocznej Olimpiady to: „ Zrównoważone przedsiębiorstwo”.
    Wśród 250 uczniów, którzy zakwalifikowali się do zawodów okręgowych, naszą szkołę
    reprezentowali:

    Sylwia Suder z klasy 5E
    Magdalena Jaszczyk z klasy 3E
    Karolina Kupiec z klasy 3E
    Artur Dusiewicz z klasy 4R
    Bruno Hałaburda z klasy 5E
    Gratulujemy!!!