• Sukces Młodzieży na Jubileuszowym Ck-art w Gdowie.

    Podczas tegorocznego XV już przeglądu twórczości młodzieży Ck- art w Gdowie, nasi uczniowie zaprezentowali swoje talenty instrumentalno-wokalne.

    1 miejsce w kategorii instrumentaliści zdobył uczeń technikum informatycznego – Oskar Łukaszyk, prezentując utwór River flows in You na pianinie, został On również zaproszony do prezentacji tego utworu podczas Gali finałowej, która miała miejsce w piątek 4 kwietnia w Hali Sportowej w Gdowie.

    Wyróżnienie w kategorii zespoły otrzymał tercet w składzie – Angelika Chojecka 2R, Nikola Obrał 4T oraz Kamila Tabor 2R  , wykonały utwór Sanah – Sen we śnie.

    Zespół SQL Band pod kierownictwem Marii Czajczyk-Juszczyk w skład którego wchodzą uczniowie różnych kierunków, również zdobył wyróżnienie za wykonanie utworu – Byłaś dla mnie wszystkim, zespołu Poparzeni Kawą Trzy.

    Zespół SQL band w składzie:

    śpiew: Sandra Augustynowicz 2R, Angelika Chojecka 2R, Kamil Grubecka 1T, Kamila Kukla 2T, Nikola Obrał 4T, Aneta Rajczyk 1T

    Instrumentaliści: Miłosz Chałgasiewicz 2R– perkusja, Kamila Tabor 2R – pianino, Tomasz Tomana 4R– eufonium, Maciej Tomczykiewicz 2K – puzon.

    Wśród naszych uczennic znalazł się również talent artysty – fotografa, Wiktoria Pietraniec z klasy 2W zdobyła wyróżnienie w kategorii Fotografia. 

    Serdecznie gratulujemy i cieszymy się, że w Naszej Społeczności mamy tak wiele talentów muzycznych, które można też usłyszeć podczas wydarzeń Szkolnych.

    GALERIA

    MCzJ

  • Dzień Otwarty – 23 kwietnia 2024 (wtorek) – ZAPRASZAMY! :)

    Dzień Otwarty – 23 kwietnia 2024 (wtorek) – ZAPRASZAMY! 🙂

  • Klasa turystyczna 1T na lotnisku KRAKÓW AIRPORT

    Klasa turystyczna 1T odbyła wycieczkę zawodowo-szkoleniową na lotnisko Kraków–Balice, aby poznać procedury lotniskowe i zasady pilotowania grup turystycznych.

    W trakcie podróży autokarem na lotnisko, uczniowie odbyli praktyczne szkolenie z pilotażu; każdy miał okazję usiąść na miejscu pilota wycieczek i przez mikrofon udzielać informacji grupie.

    Na lotnisku, przewodnik  zapoznał uczniów z odprawą bagażową, odprawą bezpieczeństwa i odprawą paszportową. Uczniowie mogli zwiedzić terminal i zobaczyć, jak pracuje lotnisko na co dzień. Kolejnym etapem wycieczki były zajęcia z języka angielskiego lotniskowego w Centrum Edukacji Lotniczej. Uczniowie wykonywali zadania z języka zawodowego w grupach oraz wzięli udział w quizie językowym.

    Procedury lotniskowe oraz umiejętność  pilotażu  powinien opanować każdy przyszły pracownik biura turystycznego, recepcjonista oraz rezydent hotelowy. Język angielski i słownictwo branżowe jest szczególnie ważne przy poruszaniu się na lotniskach międzynarodowych oraz przy odprawie grup lotniczych.

    GALERIA

  • Wycieczka szlakiem walk 2 Korpusu Polskiego we Włoszech

    Działający przy PCKZiU w Wieliczce Klub Historyczny im. Armii Krajowej zorganizował w dniach 7-14. kwietnia 2024 r. wycieczkę do Włoch szlakiem walk 2 Korpusu Polskiego.

    Wycieczka odbyła się z okazji zbliżającej się  80. rocznicy walk polskich żołnierzy w bitwie o Monte Cassino i miała na celu przypomnienie znaczącego udziału Polaków w pokonaniu Niemców na włoskim froncie II wojny światowej.

    Uczestnicy odwiedzili polskie wojenne nekropolie (Bolonia, Loreto, Monte Cassino) oraz inne miejsca pamięci związane z walkami Polaków (Piedimonte San Germano, Imola, Ancona).

    Ponadto młodzież zwiedziła wiele wspaniałych zabytków związanych z europejskim dziedzictwem kulturowym znajdujących się w Wenecji, Padwie, Ankonie, Loreto, Rzymie i Asyżu. Zapoznała się także z działalnością postaci historycznych, które znacząco wpłynęły na życie religijne, polityczne i artystyczne naszego kontynentu (m.in. św. Benedykt z Nursji, św. Franciszek z Asyżu, św. Antoni Padewski, Cimabue, Giotto di Bondone, Donatello).

    Niezapomnianych wrażeń dostarczyły rejs łodzią po weneckiej lagunie na wyspy Burano i Murano, wieczorny spacer wzdłuż morskiej plaży Lido di Jesolo czy widok ze wzgórza 593.

    Te wszystkie atrakcje nie przyćmiły jednak faktu, że udział w wyprawie był przede wszystkim formą oddania hołdu tym, którym poświęcony jest następujący napis znajdujący się na pomniku 3. Dywizji Strzelców Karpackich:

    „Za naszą i waszą wolność my, żołnierze polscy, oddaliśmy Bogu ducha, ciało ziemi włoskiej, a serca Polsce”

    W wycieczce pod opieką nauczycieli Beaty Janczury-Karcz, Joanny Major, Michała Burmera i Dariusza Tańculi wzięli udział następujący uczniowie:

    Karol Jamka, Kacper Pachota, Maciej Wywiał (1E), Mikołaj Abramowicz (1G), Lena Palonek (1R), Patryk Grabowski, Kamila Grubecka, Natalia Zabawa (1T), Amelia Dzięgiel, Iwo Mickiewicz (2A), Amelia Major, Szczepan Soczyński (2R), Nikola Frey, Gabriela Półtorak (2T), Martyna Braś, Natalia Skórnicka (3A), Marek Balawajder, Konrad Dziewoński, Mateusz Gerlach, Łukasz Łukawiecki, Bartosz Perek, Diego Romero Latouche, Adam Stachowicz, Wojciech Sułek (3K), Natalia Bernat, Zuzanna Major, Gabriela Olchawska, Wiktoria Zając (3R), Oliwia Jarotek, Yelyzaveta Nehria, Julia Niewiarowska, Wiktoria Socholik, Wiktoria Zawadzka (4R), Mirana Cios, Maria Dębowska, Katarzyna Jasek, Krzysztof Jasek, Klaudia Kot, Przemysław Opryszek, Anna Suruło, Julia Świąder (4T),  Konrad Dudliński 5E, Rafał Badura, Maksymilian Budnik, Mateusz Gondek (3E LO).

  • 2 MIEJSCE W POWIATOWYCH ZAWODACH W PIŁKĘ NOŻNĄ DZIEWCZĄT

    W dniu 15 kwietnia 2024 roku w naszej szkole odbyły się powiatowe zawody w piłkę nożną dziewcząt. Drużyna z PCKZiU pokazała wysoki poziom gry, walki i determinacji na boisku. Dzięki zaangażowaniu i współpracy całego zespołu dziewczyny z naszej szkoły zajęły 2 miejsce w zawodach.

    Gratulujemy wszystkim zawodniczkom za świetną postawę i życzymy dalszych sukcesów w przyszłych turniejach i rozgrywkach!

    Skład drużyny:

    2s Oliwa Kmieciak (kapitan drużyny)
    2w Justyna Smolarek
    3G Emilia Król
    5R Amelia Klich
    1H Nicola Mitka
    1s Wiktoria Załęga
    1s Amelia Nicz
    1T Aleksandra Lebiest

    GALERIA

  • 1 MIEJSCE NA 54 FESTIWALU MAŁYCH FORM TEATRALNYCH 2024

    Za spektakl FERYDUREK wg. W. Gombrowicza  grupa teatralna SKĄDINĄD działająca w Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Wieliczce zajęła 1. miejsce na 54.Festiwalu Małych Form Teatralnych organizowanym przez społeczność II LO im. Jana II Sobieskiego w Krakowie. Warto zaznaczyć, iż młodzież powtórzyła swój sukces z ubiegłego roku, kiedy za spektakl WDOWY.1 również zdobyła I miejsce.

    Podczas uroczystej Gali Festiwalowej, która odbyła się 8 kwietnia w  Teatrze Groteska, decyzją jury młodzież otrzymała pamiątkową statuetkę oraz dwa wyróżnienia aktorskie dla Jakuba Piotrowskiego i Patryka Kucharskiego

    W spektaklu FERDYDUREK opartym  o motyw  gombrowiczowskiego „pojedynku na miny” wystąpili: Zuzanna Ozga, Natalia Urbanik, Jakub Piotrowski, Patryk Kucharski, Magdalena Czopik, Wiktoria Grodowska, Natalia Zabawska

    Spektakl został wyreżyserowany przez Edytę Trojańską- Urbanik, teatrolog od 12 lat prowadząca w PCKZiU zajęcia teatralne. Po jej kierunkiem szkolna grupa  teatralna od lat uczestniczy w festiwalach i przeglądach zdobywając uznanie jurorów i publiczności.

  • Zebrania z Rodzicami klas maturalnych, dyżury dla Rodziców w dn. 16.04.2024

    Zebrania z Rodzicami uczniów klas maturalnych: 16 kwietnia 2024 r. (wtorek) – oceny proponowane

    Od godz. 16.30 – 17.00 odbędą się spotkania z rodzicami uczniów klas V z wychowawcami w wyznaczonych poniżej salach:

    Klasa Wychowawca Sala Godzina
    5A Lis Edyta A214 16:30
    5E Zielińska Małgorzata A107 16:30
    5R Jakubiak Agata A306 16:30
    5T Sobula Marzena A211 16:30
    5K Grzesiński Mariusz B227 16:30
    5G Krzeszowska-Rosiek Teresa A216 16:30

    Pełna treść KOMUNIKATU

    Dodatkowe spotkanie z rodzicami uczniów dla klasy 1T z wychowawcą:

    KLASA WYCHOWAWCA SALA GODZINA
    1T Kopacz Anna B219 16:30

    Od godz. 17.00-18.30 – dyżury nauczycieli poszczególnych przedmiotów (konsultacje dla rodziców WSZYSTKICH KLAS) – wykaz sal:

    SALA

     

    Nauczyciel Przedmiot
    A108 mgr Elżbieta Bruzda

     

    Edukacja dla bezpieczeństwa
    A208 mgr Beata Chla

    mgr Iwona Brzęk

    mgr Lidia Dziadur

    mgr Aneta Idzi

    mgr Małgorzata Roehlich

    mgr Alicja Modzelewska

     

    J. angielski

    A209 Ks. Mateusz Rys

    Danuta Ubik-katecheta

    Mateusz Mazurek-katecheta

    Krzysztof Januszkiewicz-katecheta

    Religia
    A210 mgr Monika Czekirda

    mgr Teresa Krzeszowska-Rosiek

    mgr Monika Nosal

    mgr Jolanta Powroźnik

    Przedmioty gastronomiczne
    A212 mgr Robert Czekirda

    mgr Jarosław Juras

    mgr Dorota Kaim

    mgr Piotr Klimczyk

    mgr Agnieszka Krawczyk

    mgr Magdalena Stępska

    mgr Bartosz Szczepański

    mgr Katarzyna Ziółkowska

     

     

    W-F

    A214 mgr Olga Dudek

    mgr Magdalena Janowska

    mgr Anna Kopacz

    mgr Marzena Sobula

    mgr Ewa Leśniak

    J. niemiecki

     

     

    A215 mgr  Beata Janczura-Karcz

    mgr Agnieszka Mądrzyńska

    mgr Monika Paklikowska

    mgr Edyta Lis

    mgr Anna Opałka

    mgr Barbara Kowalska

     

    J. polski

    A217 mgr Anna Flanek

    mgr Anna Zadęcka

    mgr Agnieszka Suder

     

    Matematyka
    A219 mgr Paweł Dziura

    mgr Tomasz Gąsienica

    mgr Mariusz Kowalski

    mgr Filip Mamczur

    mgr Magdalena Dumańska

    mgr Iwona Windak

     

    J. angielski

    A306A307 mgr Agata Jakubiak

    mgr Lucyna Mazgaj

    mgr Renata Plata

    mgr Jolanta Śmiałek

    mgr Małgorzata Zielińska

     

    Przedmioty ekonomiczne

    A308 mgr Anna Szczucińska

    mgr Mariusz Rybczak

    Przedmioty

    turystyczne

    A309 mgr Monika Duda-Piecuch

    mgr Sara Kowalczyk

    mgr Iwona Michalska

    mgr Małgorzata Ślimak

    Przedmioty hotelarskie 
    A311 mgr Ewa Kostecka

    mgr Iwona Janus

    mgr Izabela Michniak

    mgr Żaneta Konopka

    mgr Barbara Skowronek

    mgr Marta Zych

     

    Przedmioty ekonomiczne

    A313 mgr Krzysztof Grochal

    mgr Anna Ziętara-Fluda

    Fizyka/Informatyka
    A317 mgr Grzegorz Prajsnar

    mgr Jarosław Słowiak

    mgr Katarzyna Słowiak

     

    Geografia

    A319 mgr Iwona Białek

    mgr Michał Burmer

    mgr Dariusz Tańcula

    mgr Kinga Sajdak

    Historia

    WOS

    B215 mgr Elżbieta Ziarko

    mgr Joanna Major

    mgr Magdalena Myśliwiec-Mazurek

    Matematyka
    B217 mgr Katarzyna Greczkowska

    mgr Agnieszka Pietrzak

    Biologia/Chemia
    B227

    B231

    mgr Szymon Fluda (nb)

    mgr Mariusz Grzesiński

    mgr Leszek Gawlik

    mgr Agnieszka Janus

    mgr Piotr Okarmus

    mgr Janusz Niewielski

     

    Przedmioty informatyczne

    Pełna treść KOMUNIKATU

  • Konkurs Turbolandeskunde – Die Schweiz

    15 marca odbył się szkolny etap Ogólnopolskiego Konkursu Turbolandeskunde –
    Die Schweiz, którego organizatorem jest Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Języka
    Niemieckiego. O miejsce w etapie rejonowym walczyło dwudziestu siedmiu uczniów.
    Najlepsza trójka: Oliwia Babraj, Oliwia Bruzda, Martyna Dziedzic będzie reprezentować naszą
    szkołę w rozgrywkach wojewódzkich. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
     
    Nauczyciele języka niemieckiego
     
  • Upowszechnianie projektu Erasmus+ Bullying Out Of School Today (akcja KA 220)

    W ubiegły czwartek w Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego odbyło się spotkanie upowszechniające realizowany w latach 2021-2024 projekt Erasmus+ Bullying Out Of School Today (akcja KA 220), którego koordynatorką była nauczycielka języka angielskiego i angielskiego zawodowego Beata Chla. W wydarzeniu brali udział nauczyciele zaangażowani w działania projektowe – Iwona Windak, Iwona Brzęk, Agata Jakubiak, Tomasz Gąsienica, Dyrektor PCKZiU Maciej Filiciak, uczniowie Technikum oraz zaproszeni goście: Wicestarosta Powiatu Wielickiego Henryk Gawor, Dyrektor Liceum Ogólnokształcącego w Wieliczce Monika Szypuła, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 w Wieliczce Lucjan Rówiński, Dyrektor Zespołu Szkół im. Brata Alojzego Kosiby Bożena Prochwicz, Prezes Spółki Powiatowy Park Rozwoju Robert Gabryś, Pani Małgorzata Okońska-Kulik i Pani Małgorzata Chamielec z Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego Franciszkanów w Wieliczce oraz Pan Marcin Koczara ze Szkoły Podstawowej w Biskupicach. Nauczyciele zaangażowani w poszczególne wyjazdy z młodzieżą (mobilności) przypomnieli ich przebieg, najważniejsze wydarzenia, opowiedzieli o swoich wrażeniach i obserwacji uczniowskich postępów. Przypomnijmy, że cały projekt rozpoczęła mobilność w Wieliczce, a jej tytułem przewodnim było „Let’s know bullying”/”Poznajmy problem przemocy” (3.10.2022-07.10.22).
    Kolejna była szkoła włoska IISS Marie Curie w Giulianova (21.11-25.11.2022) a tytuł spotkania to „Let’s talk about bullying”/”Porozmawiajmy na temat przemocy”. „Let’s listen to different voices”/”Wysłuchajmy różnych głosów”, to z kolei hasło przewodnie spotkania we francuskim Lycee Jules Ferry w Montpellier (27.03-31.03.2023) a „Let’s prevent bullying”/”Zapobiegajmy przemocy” było motywem mobilności w European School w Tallinie, w Estonii (25.09-29.09.2023). Na Cyprze, w Technical and vocational school of education and training w Larnace, młodzież rozmawiała o „Bullying and immigration”/”Przemocy i emigracji” ( 6.11.-10.11.2023), by w ostatnim miejscu IES Castelar w Badajoz w Hiszpanii (18.03-22.03.2024) skupić się na przemocy w sieci – „Let’s fight cyberbullying”/”Zwalczajmy cyberprzemoc”.
    Celami zakończonego projektu było podniesienie świadomości uczniów i nauczycieli na temat przyczyn i skutków przemocy i dyskryminacji, jakiej często młodzież doświadcza w swoim otoczeniu oraz określenie wspólnych strategii zwalczania tych problemów. Zwracano również uwagę na promowanie szacunku i tolerancji, na integrowanie uczniów ze środowisk defaworyzowanych, zachęcano do wyrażania siebie, do kreatywności, rozwijania umiejętności komunikacyjnych, organizacyjnych i koordynacyjnych. Dzięki praktycznym warsztatom młodzież uczyła się, jak radzić sobie w sytuacjach zagrożenia i trudnych położeniach, jak z biernego obserwatora aktu przemocy stać się pozytywnie zaangażowanym uczestnikiem, jakich bezpiecznych narzędzi używać do rozładowania napięcia emocjonalnego, jak tworzyć w szkołach i środowiskach młodzieżowych przyjazną atmosferę.
    Zajęcia tematyczne, w których uczestniczyli młodzi ludzie to m.in. warsztaty z psychologiem i koła dyskusyjne (Polska), warsztaty poświęcone zjawisku body shaming (Włochy), zajęcia teatralne i cyrkowe oraz teatr emocji przygotowany przez niepełnosprawnych aktorów (Francja), spotkanie z imigrantami z Somalii i krajów arabskich (Cypr), kurs online dotyczący walki z cyberprzemocą (Hiszpania). Szczególnie interesujące są doświadczenia jakie przywieźli ze sobą uczestnicy mobilności w Estonii, kraj ten bowiem systemowo wdrożył w szkołach bardzo skuteczny program
    antyprzemocowy KiVa, opracowany przez naukowców z Uniwersytetu w Turku a finansowany ze środków fińskiego Ministerstwa Edukacji i Kultury, dzięki któremu zastraszanie zniknęło w 80% zarejestrowanych w programie szkół. Konkretnymi produktami projektu, które będą służyć w przyszłości są m.in. stworzona przez uczniów aplikacja na telefon Gdzie zwrócić się o pomoc psychologiczną we wszystkich sześciu językach narodowych a także opracowany przez polskich i cypryjskich partnerów kurs B.O.O.S.T. Understanding Bullying: Identify, Understand and Respond, który całościowo podsumowuje wiedzę na temat nękania i prześladowania oraz podaje konkretne propozycje rozwiązań problemu. Ważnym momentem czwartkowego spotkania była też prezentacja filmów, w których młodzież biorąca udział w projekcie dzieliła się swoimi wrażeniami. Młodzi ludzie niejednokrotnie przyznawali, że udział w wymianie był najlepszym doświadczeniem, jakie przeżyli podczas nauki w szkole średniej, że stali się odważniejsi, bardziej samodzielni, bardziej otwarci, że nawiązali znajomości, które przetrwały próbę czasu i odległości, że brali udział w niezwykłych wydarzeniach kulturalnych i zobaczyli najpiękniejsze miejsca w Europie. Z tych ostatnich przywołać należy Rzym i abruzyjskie miasto L’Aquila, Kurion – kompleks archeologiczny w południowej części Cypru, Nikozję – cypryjską stolicę, miasto starożytnych klasztorów Ayia Napy, prawosławny klasztor Krzyża Świętego we wsi Omodos, francuskie miasto Sete, estoński Talin i Dorpat. Trudno nie wspomnieć o korzyściach językowych: językiem projektu był angielski i rozwój umiejętności komunikacyjnych był jedną z najważniejszych zaobserwowanych korzyści, o której wspominali również biorący udział w wymianach nauczyciele-opiekunowie.

  • Międzyszkolny konkurs matematyczno-ekonomiczny

    19 marca 2024 roku w naszej szkole odbył się finał międzyszkolnego Konkursu Matematyczno-Ekonomicznego dla uczniów szkół podstawowych.
    W finale konkursu wzięło udział 40 uczniów z dziesięciu szkół podstawowych (SP nr 1 w Wieliczce, SP nr 4 w Wieliczce, SP w Grajowie, SP w Sygneczowie, SP w Sierczy, SP w Gorzkowie, SP w Janowicach, SP w Koźmicach Wielkich, SP w Żegocinie i SP w Golkowicach) .
    W pierwszej części spotkania uczniowie zmagali się z zadaniami konkursowymi, w trakcie oczekiwania na wyniki brali udział w zabawach animacyjnych oraz wysłuchali wykładu pt. ,,Matematyka i ekonomia; razem czy osobno?

    Wszystkim laureatom i finalistom konkursu gratulujemy! Zapraszamy do udziału w konkursie organizowanym przez PCKZiU w przyszłym roku.

     
    Zdjęcia w GALERII